Försäljningsvillkor

Ångerrätt

Ni har 14 dagars ångerrätt (från orderdatumet) på våra presentkort eller andra produkter som ej aktiverats för ert ordernummer. Med aktivering menas att ni skapat en inloggning i projektmappen (vilket initierar vårt förberedande arbete för ert ordernummer). När ni lägger en beställning så samtycker ni till att det inte finns någon ångerrätt när ni aktiverat ert ordernummer. Använd detta formulär för att ångra köp: https://utevision.se/angra-kop.html

Garantivillkor

Tack för att du valt att köpa en produkt av oss på Utevision Norden AB (tidigare Poolharmoni Norden AB), nedan benämnt Utevision. Under förutsättning att köparen följer monterings- och skötselanvisningar i enlighet med säljarens instruktioner, har alla våra produkter två års garanti på eventuella tillverknings- och materialfel från leveransdagen. Detta gäller även delar som bytts ut under garantitiden. Variationer kan förekomma beroende på produkt.
Vi lämnar 2 års garanti på våra varor såvida inget annat angetts.
Produkten skall vara använd med gott omdöme och i normal omfattning. Utevision Norden AB (tidigare Poolharmoni Norden AB) har ensamrätt att bedöma om kunden har använt produkten i enlighet med våra skötselanvisningar eller om kunden varit oaktsam och/eller vårdslös.
Eventuella fel skall anmälas omedelbart efter att det upptäckts. Alla garantier är personliga och garanti gäller endast den första köparen och garantier kan aldrig överlåtas till någon annan privatperson eller juridisk person. För att garanti skall gälla måste även den första köparen vara skriven på adressen där produkten är installerad.

Eventuella elfel, tex kortslutning av en elmotor pga översvämning eller andra skäl, täcks inte av garantin. Utevision säljer inte pergolan med elinstallation och har inget ansvar för elinstallationen.

Villkor vid service- och reparationsärende

Vid beställning av service eller undersökning av en produkt som är skadad undersöker Utevision produkten och bedömer huruvida skadan är garantiservice eller ej. Om ärendet inte bedöms vara ett garantiärende kommer Utevision att offerera ett pris för reparationen inklusive framkörningsavgift, milersättning och timkostnad för att reparera produkten och byta ut skadade delar. Om kunden inte accepterar offerten kommer Utevision att fakturera sina kostnader för framkörningsavgift, eventuell demontering hos kund, milersättning, felsökning och nedlagd arbetstid i verkstaden. Vägrar kunden att betala för service så förbehåller sig Utevision att behålla produkten i enlighet med lagen om retentionsrätt tills betalning har erhållits från kunden. Är fakturan inte betald inom 3 månader trots påminnelse äger Utevision rätt att sälja den skadade produkten och behålla ersättningen från försäljningen som en kompensation för sina kostnader. Skadade produkter kan inte lagras på verkstaden eftersom lager är kostsamt och det inte heller finns utrymme för reparationsobjekt.

Produkter/Presentkort

Med hänvisning till Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (läs lagen i helhet här: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-200559-om-distansavtal-och-avtal-utanfor_sfs-2005-59) så erbjuder vi inte någon ångerrätt på våra filmer, visualiseringar samt presentkort som aktiverats. Utdrag från lagen:

11 §   Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,
3. avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel

Sen eller utebliven återbetalning

Om ni inte har fått någon återbetalning efter att vi meddelat er ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan din bank eftersom det ibland tar lite tid innan återbetalningen krediteras. Om du har gjort detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, ber vi dig kontakta oss på: support @ utevision.se

Scroll to Top